|
Hof Interim Finance
|
|
Algemene voorwaarden Hof Interim Finance
Artikel 1. Definities
1.
Opdrachtnemer: Hof Interim Finance is een eenmanszaak; KvK
64553477
2.
Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon in wiens
opdracht diensten worden verleend en/of werkzaamheden worden uitgevoerd en/of
zaken worden geleverd.
3.
Overeenkomst: de tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever gesloten
overeenkomst ter zake het verlenen van diensten en/of het uitvoeren van
werkzaamheden en/of het leveren van zaken.
Artikel
2. Algemeen
1.
De Overeenkomst wordt gevormd door de onderhavige algemene
voorwaarden gezamenlijk met de door Opdrachtgever en Opdrachtnemer ondertekende
opdrachtbevestiging.
2.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere
aanbieding, offerte en Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever, voor
zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk is afgeweken. Deze
algemene voorwaarden zijn tevens van (uitsluitende) toepassing op
vervolgopdrachten en gewijzigde of aanvullende opdrachten van de Opdrachtgever.
3.
De toepasselijkheid van eventuele inkoop- en
of andere voorwaarden van Opdrachtgever of enige andere partij wordt, tenzij
anders overeengekomen, uitdrukkelijk van de hand gewezen.
4.
Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden
op enig moment door de rechter geheel of gedeeltelijk worden vernietigd of
nietig worden verklaard, dan laat dit de werking van de overige bepalingen
onverlet.
Artikel
3. Offertes en aanbiedingen
1.
Alle offertes en aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn
vrijblijvend, tenzij in de offerte of aanbieding een termijn voor aanvaarding is
gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of
aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend.
2.
Offertes van Opdrachtnemer zijn gebaseerd op de informatie die
door Opdrachtgever is verstrekt. Opdrachtgever staat er voor in dat hij/zij
alle essentiële informatie voor opzet, uitvoering en afronding van de opdracht
tijdig en naar waarheid heeft verstrekt aan Opdrachtnemer.
3.
Opdrachtnemer kan niet aan een offerte of aanbieding worden
gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat (een onderdeel
van) de offerte en aanbieding een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
4.
Opdrachtnemer raakt pas gebonden aan een opdracht van
Opdrachtgever na uitdrukkelijke schriftelijke aanvaarding door Opdrachtnemer
daarvan
5.
Afwijking van deze algemene voorwaarden is alleen expliciet
mogelijk in een schriftelijke door Opdrachtnemer getekende overeenkomst
6.
Een samengestelde offerte en aanbieding verplicht Opdrachtnemer
niet tot het verrichten van een gedeelte van de offerte en aanbieding tegen een
overeenkomstig gedeelte van de opgegeven prijs.
7.
Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor
toekomstige orders.
Artikel
4. Prijzen
1.
Alle prijzen zijn in euro’s, exclusief BTW en andere heffingen
van overheidswege alsmede eventueel in het kader van de Overeenkomst te maken
kosten zoals reis- en andere (on)kosten waaronder begrepen maar niet beperkt
tot declaraties van ingeschakelde derden. Voormelde kosten komen voor rekening
van Opdrachtgever.
2.
Indien Opdrachtnemer met Opdrachtgever een vaste prijs
overeenkomt, dan is Opdrachtnemer gerechtigd tot verhoging van deze prijs,
zonder dat Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de Overeenkomst om die
reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid
of verplichting ingevolge de wet of regelgeving of haar oorzaak vindt in een
stijging van kostprijsbepalende factoren zoals de prijs van grondstoffen, lonen
etc. of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst
redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
3.
Indien de prijsstijging anders dan als gevolg van een wijziging
van de Overeenkomst meer bedraagt dan 10%, heeft Opdrachtgever het recht om de
Overeenkomst te annuleren, mits dit binnen 14 dagen na ontvangst van de
aangepaste prijs schriftelijk geschiedt, tenzij Opdrachtnemer alsnog bereid is
om de Overeenkomst op basis van het oorspronkelijk overeengekomen uit te
voeren, de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op
Opdrachtnemer rustende verplichting ingevolge de wet danwel
indien bedongen is dat de levering langer dan drie maanden na de Overeenkomst
zal plaatsvinden.
4.
Een annulering als vermeld in het vorige lid geeft Opdrachtgever
geen recht op vergoeding van enige schade. Ingeval Opdrachtgever de
Overeenkomst annuleert, is Opdrachtnemer gerechtigd hem/haar al gemaakte kosten
bij Opdrachtgever in rekening te brengen.
Artikel
5. Overeenkomst
1. De Overeenkomst geldt als gesloten vanaf de dag van
ondertekening door Opdrachtnemer, respectievelijk de dag van verzending van de
schriftelijke opdrachtbevestiging door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever.
2.
De
Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard
of strekking van de Overeenkomst voortvloeit dat deze voor bepaalde tijd is
aangegaan.
Artikel 6. Uitvoering van de
Overeenkomst
1.
Opdrachtnemer neemt bij de uitvoering van zijn/haar
werkzaamheden de zorg van een goed Opdrachtnemer in acht.
2.
Opdrachtnemer neemt met de Overeenkomst een
inspanningsverbintenis op zich en geeft derhalve geen garantie omtrent de
resultaten van de opdracht, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald.
3.
Opdrachtnemer
heeft het recht, voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit
vereist, gedeeltelijk de Overeenkomst door derden te laten uitvoeren.
Opdrachtnemer zal hiertoe uitsluitend overgaan, na overleg met Opdrachtgever.
4. De
toepasselijkheid van de artikelen 7:404, 7:407 en 7:409 lid 2 BW wordt
uitdrukkelijk uitgesloten.
5.
Indien binnen de looptijd van de opdracht voor de voltooiing van
bepaalde werkzaamheden een termijn is overeengekomen, dan is dit nimmer een
fatale termijn voor Opdrachtnemer. Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn
dient Opdrachtgever Opdrachtnemer schriftelijk in gebreke te stellen.
Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst in verschillende fasen uit te
voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te facturen.
Artikel 7. Wijziging in de
opdracht
1.
Wijzigingen in de Overeenkomst door Opdrachtgever die door
Opdrachtnemer niet konden worden voorzien en meerwerk veroorzaken, zullen door
Opdrachtnemer aan Opdrachtgever worden doorbelast conform het in de
Overeenkomst afgesproken tarief. Er is voorts sprake van meerwerk, indien als
gevolg van het verstrekken van onjuiste of onvolledige gegevens door
Opdrachtgever, Opdrachtnemer de geplande werkzaamheden opnieuw moet
organiseren. Opdrachtnemer is gerechtigd de kosten voor meerwerk op basis van
nacalculatie in rekening te brengen bij Opdrachtgever.
2.
Door Opdrachtgever na het verstrekken van de opdracht alsnog
verlangde wijzigingen in de uitvoering van de Overeenkomst, moeten door
Opdrachtgever tijdig en schriftelijk aan Opdrachtnemer ter kennis zijn
gebracht. Een wijziging in dan wel aanvulling op de Overeenkomst geldt slechts
indien deze door zowel Opdrachtnemer als Opdrachtgever (bij voorkeur
schriftelijk) is aanvaard.
3.
Veranderingen die in een reeds verstrekte opdracht worden
aangebracht kunnen tot gevolg hebben dat de oorspronkelijk overeengekomen
oplevertijd door Opdrachtnemer wordt overschreden.
Artikel
8. Medewerking Opdrachtgever
1.
Opdrachtgever zal steeds, gevraagd en ongevraagd, alle relevante
informatie verstrekken aan Opdrachtnemer die hij/zij nodig heeft voor een
correcte uitvoering van de aan haar/hem verstrekte opdracht.
2.
Indien voor de uitvoering van de overeengekomen opdracht noodzakelijke
gegevens, niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de gemaakte afspraken door
Opdrachtgever ter beschikking zijn gesteld, of indien Opdrachtgever op andere
wijze niet aan zijn/haar (informatie) verplichtingen heeft voldaan, is
Opdrachtnemer bevoegd over te gaan tot opschorting van de uitvoering van de
Overeenkomst.
3.
Om de uitvoering van de opdracht goed en zoveel mogelijk volgens
tijdschema te laten verlopen, stelt Opdrachtgever tijdig medewerkers van
zijn/haar eigen organisatie ter beschikking, tenzij uit de aard van de opdracht
anders voortvloeit. Opdrachtgever dient er zorg voor te dragen dat zijn/haar
personeel over de juiste vaardigheden en ervaring beschikt om de werkzaamheden
te kunnen verrichten.
4.
Indien en voor zover Opdrachtnemer daarom verzoekt, verschaft
Opdrachtgever op zijn/haar locatie Opdrachtnemer kosteloos een eigen werkruimte
met telefoonaansluiting en, desgewenst, een fax- en/of datanetaansluiting,
tenzij uit de aard van de opdracht anders voortvloeit.
5.
Indien ten gevolge van het niet, niet tijdig
of niet behoorlijk ter beschikking stellen van personeel, verzochte gegevens,
bescheiden en faciliteiten door Opdrachtgever, extra kosten voortvloeien voor
Opdrachtnemer, dan komen deze kosten voor rekening van Opdrachtgever.
Artikel
9. Opzegging
1.
Beide partijen kunnen de Overeenkomst te allen tijde tussentijds
schriftelijk beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen,
tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
2.
Indien tot voortijdige beëindiging is overgegaan door Opdrachtgever,
heeft Opdrachtnemer vanwege het ontstane en aannemelijk te maken
bezettingsverlies recht op compensatie, waarbij het tot dan toe gemiddelde
maandelijks declaratiebedrag als uitgangspunt wordt gehanteerd, tenzij er
feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan
Opdrachtnemer zijn toe te rekenen. De voorlopige resultaten van de tot dan toe
verrichte werkzaamheden zullen onder voorbehoud ter beschikking worden gesteld
aan Opdrachtgever.
3.
Ingeval één van beide partijen in staat van faillissement
geraakt, surseance van betaling aanvraagt of de bedrijfsvoering staakt, heeft
de andere partij het recht de Overeenkomst zonder inachtneming van een
opzegtermijn voortijdig schriftelijk en zonder rechterlijke tussenkomst te
beëindigen.
4.
Bij voortijdige beëindiging door Opdrachtnemer, heeft
Opdrachtgever recht op medewerking van Opdrachtnemer met betrekking tot de
overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Indien de overdracht
van de werkzaamheden voor Opdrachtnemer extra kosten met zich meebrengt, worden
deze aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
Artikel
10. Ontbinding- en/of opschortingsbevoegdheid
1.
Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van haar/zijn verplichtingen
op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien:
a.
Opdrachtgever de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet
volledig of niet tijdig nakomt dan wel Opdrachtnemer goede grond heeft te
vrezen dat Opdrachtgever in die verplichtingen zal tekortschieten;
b.
Opdrachtgever bij het sluiten van de Overeenkomst verzocht is om
zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn/haar verplichtingen uit de
Overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is;
c.
er sprake is van (een aanvraag) liquidatie van Opdrachtgever,
aan Opdrachtgever surseance van betaling is verleend, Opdrachtgever in staat
van faillissement is verklaard, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op Opdrachtgever van toepassing
is verklaard of onder curatele stelling van Opdrachtgever,
Opdrachtgever de vrije beschikking over zijn/haar vermogen of inkomsten geheel
of gedeeltelijk verliest, Opdrachtgever zijn/haar bedrijf verkoopt dan wel
indien er ten laste van Opdrachtgever beslag wordt gelegd en dit beslag niet
binnen 3 maanden is opgeheven.
2.
Opdrachtnemer is voorts bevoegd de Overeenkomst te ontbinden
indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van
de Overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden
voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de
Overeenkomst in redelijkheid niet van Opdrachtnemer kan worden gevergd.
3.
Indien Opdrachtnemer overgaat tot opschorting of ontbinding, is
zij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade dan wel kosten daardoor
op enigerlei wijze ontstaan.
4.
Indien Opdrachtnemer overgaat tot ontbinding van de
Overeenkomst, zijn de vorderingen van Opdrachtnemer op Opdrachtgever
onmiddellijk opeisbaar.
5.
Indien de ontbinding aan Opdrachtgever toerekenbaar is of
Opdrachtnemer de uitvoering van de Overeenkomst dient op te schorten zoals
vermeld in dit artikel en/of onder artikel 8.2 van deze algemene voorwaarden,
is Opdrachtgever verplicht de hierdoor ontstane directe en indirecte schade en
kosten aan Opdrachtnemer te vergoeden.
6.
Opdrachtnemer kan te allen tijde nadere zekerheid van
Opdrachtgever verlangen, bij gebreke waarvan Opdrachtnemer de uitvoering van de
Overeenkomst mag opschorten. Indien aan dit verlangen niet ten genoegen van
Opdrachtnemer gevolg wordt gegeven is Opdrachtnemer gerechtigd de uitvoering
van alle Overeenkomsten met Opdrachtgever op te schorten of te weigeren, zonder
zelf tot enige schadevergoeding gehouden te zijn en zonder zelfs afstand te
doen van zijn/haar andere rechten uit deze Overeenkomst of de wet.
Artikel 11. Betalingsvoorwaarden
1.
Betaling geschiedt binnen 15 dagen na factuurdatum op een door
Opdrachtnemer aan te geven wijze in euro´s, tenzij uitdrukkelijk anders is
overeengekomen.
2.
Indien Opdrachtgever in gebreke blijft met tijdige betaling is
hij/zij van rechtswege in verzuim en is Opdrachtgever de wettelijke
(handels)rente verschuldigd. Opdrachtgever is alsdan rente verschuldigd over
iedere maand, of gedeelte van de maand, waarbij een gedeelte van de maand wordt
beschouwd als de gehele maand. De rente over het opeisbare bedrag zal worden
berekend vanaf het moment dat Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van
voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
3. Vanaf het moment dat
Opdrachtgever in verzuim is, is Opdrachtgever tevens gehouden tot vergoeding
van alle te maken (buiten)gerechtelijke kosten en executiekosten verband
houdende met de incasso van de gefactureerde bedragen. De buitengerechtelijke
kosten zijn vastgesteld op 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 50,00
exclusief btw, tenzij de wet anders bepaalt.
4.
Betalingen strekken in de eerste plaats in mindering van de
kosten, vervolgens in mindering op de verschenen rente en tenslotte in
mindering van de hoofdsom en de lopende rente.
5.
Opdrachtnemer kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een
aanbod tot betaling weigeren, indien Opdrachtgever een andere volgorde voor de
toerekening van de betaling aanwijst. Opdrachtnemer kan volledige aflossing van
de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende
rente en incassokosten worden voldaan.
6.
Klachten betreffende de hoogte van de factuur moeten binnen 15
dagen na de factuurdatum schriftelijk zijn ingediend. Na die termijn worden
klachten niet meer in behandeling genomen en vervalt het recht op reclames voor
Opdrachtgever. Een dergelijke kracht schort de betalingstermijn van
Opdrachtgever nimmer op. Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van
het door haar/hem aan Opdrachtnemer verschuldigde.
Artikel
12. Overmacht
1.
Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige
verplichting jegens de Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als
gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch
krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen
voor zijn rekening komt.
2.
Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan,
naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van
buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Opdrachtnemer geen
invloed kan uitoefenen, doch waardoor Opdrachtnemer niet in staat is zijn
verplichtingen na te komen. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht
te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst
verhindert, intreedt nadat Opdrachtnemer zijn verbintenis had moeten nakomen.
3.
Opdrachtnemer kan gedurende de periode dat de overmacht
voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze
periode langer duurt dan 4 weken, dan is ieder der partijen gerechtigd de
overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de
andere partij.
4.
Voor zover Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van
overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is
nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na
te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Opdrachtnemer gerechtigd om
het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te
factureren. De Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er
sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel
13. Aansprakelijkheid
1.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard
dan ook, ontstaan doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens
Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
2.
Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei
schade, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot maximaal het
declaratiebedrag, althans tot dat gedeelte van het bedrag waarop de aansprakelijkheid
betrekking heeft.
3.
De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is in ieder geval steeds
beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn/haar verzekeraar in voorkomend
geval.
4.
Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.
5.
Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke
kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover
de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de
eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Opdrachtnemer
aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Opdrachtnemer
toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of
beperking van schade, voor zover Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben
geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene
voorwaarden.
6.
Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade,
daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade
door bedrijfsstagnatie.
7.
De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid
gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van
Opdrachtnemer of zijn/haar
ondergeschikten.
Artikel
14. Geheimhouding
1.
Opdrachtgever en
Opdrachtnemer verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke
informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere
bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de
andere partij is gemeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
2. Indien Opdrachtnemer op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en Opdrachtnemer zich niet ter zake kan beroepen op een verschoningsrecht, dan is Opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is Opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de opdracht op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.
3.
Opdrachtgever en Opdrachtnemer zullen hun verplichtingen op
grond van dit artikel opleggen aan eventueel door hen in te schakelen derden.
Artikel
15. Intellectueel eigendom
1.
Alle door Opdrachtnemer voor Opdrachtgever ontwikkelde modellen,
werken en/of uitvindingen zijn en blijven eigendom van Opdrachtnemer. Daaronder
wordt tevens verstaan alle rechten van intellectueel eigendom waaronder
begrepen, doch niet daartoe beperkt auteursrechten, modelrechten en/of
octrooirechten.
2.
Voor het geval Opdrachtgever (mede-)rechthebbende blijkt te zijn
geworden van resultaten van het advies of (delen van) de door Opdrachtnemer
uitgebrachte advisering zal Opdrachtgever op eerste verzoek van Opdrachtnemer
meewerken aan overdracht van de betreffende intellectuele eigendomsrechten aan
Opdrachtnemer om niet.
3.
Alle door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever verstrekte
stukken, zoals rapporten, computer programma’s, systeemontwerpen, werkwijzen,
adviezen en contracten, zijn te gebruiken door Opdrachtgever en zijn te
vermenigvuldigen door Opdrachtgever ten behoeve van eigen gebruik in de eigen
organisatie. Door Opdrachtnemer verstrekte stukken mogen niet door
Opdrachtgever zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer
openbaar worden gemaakt, verveelvoudigd worden dan wel geëxploiteerd worden of
ter kennis van derden worden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte
stukken anders voortvloeit.
Artikel
16. Vrijwaring derden
1.
Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor mogelijke aanspraken
van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden
en waarvan de oorzaak aan andere dan aan Opdrachtnemer toerekenbaar is.
2.
Opdrachtgever is gehouden om Opdrachtnemer zowel in als buiten
rechte bij te staan indien Opdrachtnemer wordt aangesproken op grond van het
eerste lid van dit artikel en onverwijld al hetgeen te doen dat van haar/hem in
dat geval verwacht mag worden. Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in het
nemen van adequate maatregelen, dan is Opdrachtnemer, zonder ingebrekestelling,
gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van
Opdrachtnemer en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico
van Opdrachtgever.
Artikel
17. Vervaltermijn
1.
In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de
verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren van Opdrachtgever jegens
Opdrachtnemer één jaar.
Artikel
18. Contractovername
1.
Opdrachtgever is niet gerechtigd enige recht of verplichting uit
de Overeenkomst zonder schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer over te
dragen aan derden of te bezwaren met een beperkt recht.
Voor zover Opdrachtnemer al schriftelijke toestemming mocht hebben gegeven voor
een contractovername blijft Opdrachtgever te allen tijde naast deze derde
aansprakelijk voor de verplichtingen uit de Overeenkomst waarvan deze algemene
voorwaarden deel uitmaken.
2.
Voorts geldt dat voor zover Opdrachtnemer al schriftelijke toestemming
mocht hebben gegeven voor een contractovername, dan dient Opdrachtgever
Opdrachtnemer hiervan voorafgaand op de hoogte te brengen en heeft
Opdrachtnemer het recht de Overeenkomst te beëindigen tegen de datum waarop de
overdracht zal geschieden. Opdrachtnemer is niet tot enige schadevergoeding ter
zake gehouden.
Artikel 19. Toepasselijk recht
1.
Op alle Overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2.
Onverminderd het recht van Opdrachtnemer een geschil voor te
leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter, zullen geschillen tussen
partijen in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de
vestigingsplaats van Opdrachtnemer, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
3.
Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij
zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te
beslechten.
Artikel 20. Vindplaats en
wijziging algemene voorwaarden
1.
Deze voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Hof Interim
Finance.
2.
Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de
versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de rechtsbetrekking
met Opdrachtnemer.
Groningen, 6 januari 2020
© 2016-2020 Hof Interim Finance | Alle rechten voorbehouden | Privacy
statement | E-mail proclaimer | Algemene voorwaarden